Rowery torowe

Rowery torowe okiem Sławka Nicińskiego

Fot. Szymon Gruchalski

Przymierzając się do rozpoczęcia przygody z kolarstwem torowym, oprócz zaznajomienia się z podstawowymi zasadami, dotyczącymi jazdy na welodromie, warto zapoznać się z istotnymi różnicami sprzętowymi, z którymi będziemy mieli do czynienia, jeżdżąc na torze. Siłą rzeczy najważniejszy jest rower torowy, bo na „zwykłym” rowerze szosowym na torze nie bardzo wypada jeździć…

Jak tor, to ostre koło, brak przerzutek i hamulców. I to jest podstawowa różnica między rowerem szosowym a torowym. Dla większości z Was mówimy rzeczy zupełnie oczywiste; ale zakładam, że wśród naszych czytelników będą także ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z torem, bądź z rowerem w ogóle. Od razu też można uspokoić zestresowanych tym, że taki rower nie ma hamulców; na torze nie są one potrzebne, bo wszyscy jadą i tak w tę samą, dość przewidywalną stronę. I paradoksalnie; gdyby ktoś, jadąc w wirażu hamulec taki wcisnął, niewątpliwie spowodowałby w ten sposób widowiskową kraksę.

Cóż; sam też pamiętam swoją pierwszą jazdę na torze – w czasach niemal prehistorycznych, bo był to rok 1990, gdzie widząc tor kolarski „Orzeł” po raz pierwszy na oczy, trener – widząc znów moją minę – powiedział tylko: jedź szybko w lewo…

Rowery torowe przybliżę, ale bez wchodzenia w pełną specyfikację techniczną – ta do odnalezienia jest na stronach producentów, w linkach pod każdym z prezentowanych rowerów.


Specialized Langster

Fot: www.specialized.com

Jako pierwszy rower z serii torowej przedstawiamy Langstera; aluminiowy sprzęt ze stajni Specialized. Funkcjonalny sprzęt, wykonany z:

– aluminiowej ramy A1 Premium o torowej geometrii, zapewniającej sztywność przy satysfakcjonującej wadze,

– karbonowego widelca FACT, redukującego drgania,

– wytrzymałe, aluminiowe koła Axis Sport Track na oponkach Espoir Sport 25 mm,

– przekładnia 48 x 17,

– produkowany jest w trzech rozmiarach – 54, 56 oraz 58.

Orientacyjna cena: 3500 zł.

Pełna specyfikacja producenta:

https://www.specialized.com/pl/pl/langster/p/129105?color=240053-129105


BMC Trackmachine TR02

Foto: www.bmc-switzerland.com

Szwajcarski producent rowerów wyścigowych ma w swojej ofercie dwie „torówki”; pierwszy w wersji aluminiowej z karbonowymi dodatkami karbonowymi. Rower ten zaprojektowany został dla szwajcarskiej kadry torowej za wykorzystaniem najnowocześniejszych rozwiązań aerodynamicznych i konstrukcyjnych. W efekcie otrzymaliśmy rower, sprawdzający się w wyścigach sprinterskich i wytrzymałościowych. Listę osiągnięć tego roweru otwiera Mistrzostwo Świata… Specyfikacja roweru przedstawia się następująco:

– aluminiowa rama AI-13 potrójnie cieniowana, hydroformatowana o aerodynamicznej geometrii, o wadze 1980 g (przy rozmiarze 54 cm),

– karbonowy widelec Aero 02 karbon redukujący drgania, ważący 365 g,

– karbonowa, cieniowana sztyca,

– produkowany rozmiarach: XS, S, M, L – cenna informacja dla kobiet, dla których jest produkowanych mniej ram,

– aerodynamiczne koła DT Swiss Track Aero,

– w ramę zmieszczą się szytki / do 22 mm,

– korba: Miche Advanced Pista.

Cena: 7199 zł

Pełna specyfikacja producenta:

https://bmc-switzerland.pl/produkt/track-trackmachine-tr02-miche-2018/


Fuji Track Elite

Foto: www.fujibikes.com

Fuji, jako producent topowego roweru torowego, zapewnił w nim bardzo wysoki współczynnik sztywności, zapewniając zarazem, że jest to rower służący do zapewniania miejsca na podium. Cóż; reklama reklamą, ale parametry roweru prezentują się następująco:

– rama z karbonu C10 wykonana w technologii RIB, z elementami wzmacniającymi całość – co zapewnia sztywność oraz precyzję sterowania,

– wstawki ze stali nierdzewnej sprzyjają częstym wymianom kół, zarazem zabezpieczając przed niszczeniem uchwytów,

– rama projektowana z wykorzystaniem technologii Omnium, dedykowana startom torowym,

– wyposażony w karbonowe, aerodynamiczne koła,

– całość projektowana była w oparciu o badania w tunelu aerodynamicznym,

– niska i agresywna sylwetka dedykowana wyścigom,

– produkowany w sześciu rozmiarach ramy,

– osprzęt Shimano Dura Ace,

– koła Oval Concepts Track wraz z ogumieniem Vittoria Pista Evo CS,

– waga – 6,9 kg.

Cena: powyżej 16 000 zł

Pełna specyfikacja producenta:

h

ttp://www.fujibikes.com/usa/bikes/road/competition/track-elite


Fuji The Track

Foto: www.fujibikes.com

Ciekawostką w ofercie Fuji jest rower torowo – miejski. Zbudowany na stalowej ramie, wyposażonej w hamulce w połączeniu z ostrym kołem i noskami daje niezwykłą, nawiązującą do klasyki, hybrydę. Kilka szczegółów dotyczących roweru:

– ostre koło oraz noski z tradycyjnymi paskami,

– wyposażony w hamulce, ale bez tradycyjnych „klamek”, które można łatwo zdemontować do jazdy torowej,

– koło typu „flip-flop” pozwalające w łatwy sposób (przekładając je) jeździć na „ostro” lub na wolnobiegu.

Cena około 2000 zł

Pełna specyfikacja producenta:

http://www.fujibikes.com/usa/bikes/road/competition/track


Ridley Arena Alloy Vision Track

Foto: www.ridley-bikes.com

Najniższy w ofercie tego producenta rower torowy spełnia wszystkie wymagania, by trenować i ścigać się na nim na torze. Aerodynamika i sztywność roweru przekładają się na efektywne przeniesienie mocy, a zastosowana technologia FAST oraz F-Surface Plus sprzyjają poprawieniu osiągów aerodynamicznych roweru. Podstawowa specyfikacja roweru:

– aluminiowa rama z karbonowym widelcem zapewnia sztywność i doskonałą sterowność roweru,

– wytrzymałość aluminium 7005 pozwala na wykorzystanie roweru jako miejskiego „ostrego koła”,

– wyposażony w wytrzymałe koła Miche Pistard Pista z oponkami 25 mm (Continental Ultrasport),

– produkowany w pięciu rozmiarach.

Pełna specyfikacja producenta:

https://www.ridley-bikes.com/project/arena-alloy-vision-track/


Ridley Arena Carbon Vision Track

Foto: Ridley

Karbonowy rower torowy tego samego producenta, stanowiący wyższy odpowiednik poprzedniego, aluminiowego modelu, z zastosowanymi takimi samymi technologiami FAST oraz F-Surface Plus, poprawiających aerodynamikę. Podstawowa specyfikacja roweru:

– karbowa (arena carbon) rama wraz z karbonowym widelcem (Forza F-Splitfork Track),

– torowe koła Forza T50 Track z oponami Continental Tempo II,

– widelec wykonany w technologii, minimalizującej zawirowania powietrza między kołem a widelcem,

– teksturowa powierzchnia ramy (porównywalna do powierzchni piłeczki golfowej) zmniejsza turbulencje przepływającego powietrza,

– sztywność karbonowej ramy zapewnia maksymalnie efektywne przeniesienie mocy z pedałów.

Cena od 18 000

Pełna specyfikacja producenta:

https://www.ridley-bikes.com/project/arena-carbon-vision-track/


Cervelo T5GB Track Bike

Foto: www.cervelo.com

Karbonowy rower torowy marki Cervelo; producent już w pierwszych zdaniach reklamuje go w najlepszy z możliwych sposobów – wyliczając jedenaście medali olimpijskich, „zdobytych” przez ten rower w 2016 roku. Podstawowa specyfikacja roweru:

– karbonowa rama, testowana w tunelu aerodynamicznym, wykorzystująca technologię znaną z Formuły 1, stała się najbardziej aerodynamiczną ramą w ofercie tego producenta,

– wysoka sztywność ramy przekłada się na efektywność przekazania siły, płynącej z pedałowania,

– wzmocnienia w najbardziej newralgicznych miejscach ramy,

– rama jest bardzo wąska, zarazem bardzo sztywna, co wpłynęło na poprawę wyników aerodynamicznych,

– sztywność ramy minimalizuje zjawisko przekrzywiania się ramy podczas nacisku nogą na pedał; w przypadku rowerów torowych ma to duże znaczenie, ze względu na działające tam siły,

– w zestawie z dyskami Mavic.

Dodatkowe informacje o rowerze: https://www.cervelo.com/t5gb


Pinarello Cicli Maat 60.1

Foto: www.pinarello.com

Karbonowa maszyna, opracowana przez inżynierów Pinarello Lab przy współpracy z choćby brytyjską federacją olimpijską oraz kilkoma reprezentacjami zaowocowała stworzeniem ramy, charakteryzującej się bardzo wysoką aerodynamiką. Podstawowa specyfikacja roweru:

– charakterystyczny projekt ramy, dedykowany wyłącznie rowerom torowym, który poddawany jest innym siłom, niż rower szosowy,

– dolna rura o trapezowej strukturze zapewnia optymalne przenoszenie siły oraz eliminuje zjawisko bocznego zginania,

– szeroki i sztywny widelec pokryty specjalną strukturą, z najszerszą, stosowaną na rynku rurą sterową,

– projekt kierownicy opracowany został przy współudziale zawodników, zgłaszających swoje uwagi na etapie powstawania produktu,

– ponadto projekt kierownicy, także po uwagach sprinterów, stworzony tak, by minimalizować prawdopodobieństwo uderzenia kolanami o nią podczas walki sprinterskiej,

– asymetryczna konstrukcja tylnego widelca wraz z ząbkowaną powierzchnią miejsca wsuwania kół usprawnia pozycjonowania koła.

Dodatkowe informacje o rowerze:

http://www.pinarello.com/en/bikes-2019/track/maat


Pinarello Cicli Bolide HR

Karbonowy rower, na którym swój rekord w jeździe godzinnej pobijał sir Bradley Wiggins, co samo w sobie świadczy o technicznych właściwościach tego roweru. Dodatkowa specyfikacja roweru:

– aerodynamika, testowana w trakcie projektowania w tunelu aerodynamicznym,

– możliwość wybrania dwóch szerokości widelca – 100 oraz 65 mm,

– rama karbon T1100, widelec Bolide HR karbon,

– sprzedawany w trzech wymiarach, 45 cm, 52,5 cm oraz 55 cm,

– ciekawostką jest to, że rower projektowany był przy współpracy z specjalistami Jaguara, odpowiadającymi za projekt najszybszego samochodu (Jaguar XE) tej stajni.

Dodatkowe informacje o rowerze:

http://www.pinarello.com/en/bikes-2019/track/bolide-hr


Pinarello XTRACK

Foto: www.pinarello.com

Rama ta przez producenta określana jest jako połączenie wyjątkowej szybkości ze zwinnością, co czyni XTRACK doskonałą maszyną sprinterską. Lekkość ramy oraz wyjątkowa sztywność doskonale sprawdzają się w potyczkach, w którą największą rolę pełnią mięśnie. Wyciąg ze specyfikacji:

– konstrukcja rur ramy ma minimalizować rozpraszanie sił, wynikających z pedałowania,

– rama jest produkowana jako monolit, brak mniej zespolenia sprzyja sztywności konstrukcji.

Dodatkowe informacje o rowerze:

http://www.pinarello.com/en/bikes-2019/track/xtrack


Giant Omnium

Foto: www.giant-bicycles.com

Aerodynamiczna rama roweru tego producenta wykonana jest z aluminium z dodatkami kompozytowymi. Pozostałe elementy w poniższej skróconej specyfikacji:

– Aluminiowa rama ALUXX SL,

– karbonowy widelec Giant Vector,

– korba SRAM, tylna zębatka w zależności od konfiguracji – od 13 do 16 zębów,

– koła Giant SL z oponkami Giant P – SLR 1.

Dodatkowe informacje o tym modelu:

https://www.giant-bicycles.com/int/omnium

LOOK R96

Foto: www.lookcycle.com

Pierwsza wersja aerodynamicznej ramy roweru zaprojektowana była dla kadry francuskich kolarzy pod kątem Igrzysk Olimpijskich w 2000 roku; wersja aktualna ulepszona została na potrzeby Igrzysk w Rio 2016 (stąd „R” w nazwie modelu). Częściowa specyfikacja poniżej:

– monolityczna budowa ramy ze wzmocnieniem przy części suportowej,

– konstrukcja widelca wzmacnia sztywność boczną i poprawia aerodynamikę,

– testy roweru przeprowadzane były w tunelu aerodynamicznym, współpracującym z Formułą 1,

– każda rama produkowana jest na zamówienie, ręcznie,

– rower sprzedawany jest w czterech rozmiarach,

– wykonana z karbonu środkowa część korby może być montowana po prawej i lewej stronie ramy,

– możliwość regulacji długości korby,

– specjalna konstrukcja kierownicy poprawia aerodynamikę przy jednoczesnym ułatwieniu manewrowania ramionami w czasie jazdy.

Cena od 30 000 zł

Dodatkowe informacje o rowerze:

https://www.lookcycle.com/en/velo/r96-speed/


LOOK 875 Madison

Foto: www.lookcycle.com

Wykorzystanie w Madisonie kilku gatunków karbonu sprawia, że ta rama jest o 15% sztywniejsza od zbliżonych parametrami ram szosowych. A na torze sztywność ma znaczenie fundamentalne. Poniżej podstawowa specyfikacja roweru:

– w ramie roweru w różnych miejscach zastosowano różne gatunki karbonu; najwytrzymalsze tam, gdzie sztywność jest najbardziej potrzebna,

– geometria ramy i produkowanie jej w pięciu rozmiarach pozwala dopasować się do niej praktycznie każdemu zawodnikowi,

– w najmniejszym rozmiarze waga ramy to 1150 gram, widelca zaś 360 g,

– rower powstawał we współpracy z francuską federacją kolarską,

– LOOK gwarantuje dożywotnią gwarancję na ramę i widelec.

Cena od 10 000 zł,

Pozostałe szczegóły techniczne na stronie:

https://www.lookcycle.com/en/velo/new-875-madison/

LOOK AL 464

Foto: www.lookcycle.com

Producent LOOK zapewnił w ofercie także aluminiową wersję roweru torowego, z karbonowym widelcem. Rower ten dedykowany jest stawiającym pierwsze kroki na torze adeptom kolarstwa. Częściowa specyfikacja roweru:

– rama wykonana z wytrzymałego i zarazem lekkiego aluminium 6061,

– wzmacniany widelec karbonowy o profilu dedykowanym jeździe na torze,

– rower produkowany jest w czterech rozmiarach,

– LOOK gwarantuje dożywotnią gwarancję na ramę i widelec.

Cena od 7000 zł

Pozostałe szczegóły techniczne na stronie:

https://www.lookcycle.com/en/velo/al-464/


ARGON 18 Electron Pro

Producent ARGON przygotowywał rower na Igrzyska Olimpijskie dla kadr kanadyjskiej i duńskiej, co zaowocowało medalem olimpijskim dla duńskiej drużyny. Podstawowa specyfikacja roweru:

– podwyższona sztywność i aerodynamika ramy przy niskiej wadze,

– doskonałe przenoszenie mocy, płynącej z pedałowania, na ramę,

– stabilna i sztywna konstrukcja i geometria roweru pozwala na pełną kontrolę nad nim przy jeździe w pełnym pochyleniu,

– haki przy kołach pokryte stalą nierdzewną, pozwalającą na łatwiejsza wymianę i nie niszczenie ramy,

– produkowany w czterech rozmiarach.

Cena od 20 000 zł

Pełna informacja na stronie producenta:

https://www.argon18bike.com/en/bikes/track/electron-pro-2019


ARGON 18 Electron C

Foto: www.argon18bike.com

Inny model roweru torowego, produkowanego przez Argon 18, jest rowerem wszechstronnym i bardzo wytrzymałym. Podstawowa specyfikacja roweru:

– geometria i aerodynamika dedykowana torowej charakterystyce jazdy,

– monolityczna rama karbonowa,

– „zaostrzony” widelec sprzyjający aerodynamice,

– tylna część ramy zaprojektowana tak, by zasłonić koło przed uderzeniem wiatru,

– uniwersalny, sprawdzający się w różnych konkurencjach na torze,

– w zestawie z torowymi kołami Miche Pista.

Cena od 11 000 zł

Pełna informacja na stronie producenta:

https://www.argon18bike.com/en/bikes/track/electron-c-2019


ARGON 18 Electron

Foto: www.argon18bike.com

Aluminiowa wersja roweru torowego, który równie dobrze sprawdza się jako miejskie „ostre koło”. Rower bardzo sztywny, z karbonowym widelcem i doskonałą aerodynamiką. Podstawowe parametry roweru:

– uniwersalność; możliwa szybka i płynna jazda na torze, jak i w ruchu miejskim jako ostre koło,

– podwyższone parametry aerodynamiczne roweru,

– karbonowy widelec zwiększający zwinność roweru,

– haki tylnego widelca wykonane z odpornego stopu, poprawiającego wytrzymałość w miejscu często eksploatowanym,

– rower produkowany w czterech rozmiarach, o geometrii zbalansowanej do każdego rozmiaru.

Cena ok 6000 zł

Pełna informacja na stronie producenta:

https://www.argon18bike.com/en/bikes/track/electron-2019


Dolan

Dolan jest producentem, posiadającym w swojej ofercie kilka modeli rowerów torowych w różnych konfiguracjach wyposażenia, dedykowanemu różnym torowym specjalizacjom (włącznie z rowerami dziecięcymi). Do prezentacji wybraliśmy trzy, doskonale prezentujące całą gamę produktów.

Dolan Pre-Cursa Track Bike

Foto: www.dolan-bikes.com

Skrócona specyfikacja roweru:

– potrójcie cieniowana rama, aluminium 7005,

– produkowany w siedmiu rozmiarach,

– widełki widelca wykonane z karbonu na trzpieniu aluminiowym,

– marka Dolan jest jedną z popularniejszych marek w wypożyczalniach rowerów torowych,

– w standardzie na kołach Miche Pista,

– korba Alpina BCD.

Cena ok 3000 zł

Pełna informacja na stronie producenta:

https://www.dolan-bikes.com/dolan-track-bikes/track-bikes/dolan-pre-cursa-aluminium-track-bike-2017.html


Dolan TC1 Aluminium Track Bike

Foto: www.dolan-bikes.com

Aluminiowa, ale o wysokich parametrach aerodynamicznych rama, z poprawioną geometrią w stosunku do wcześniejszego modelu. Poniżej wyciąg ze specyfikacji roweru:

– aluminiowa, potrójcie cieniowana rama dostępna w sześciu rozmiarach,

– widelec karbonowy,

– korba Sugino,

– wyposażony w szytkowe koła FFWD F6T.

Cena ok. 9000 zł

Pełna specyfikacja na stronie producenta:

https://www.dolan-bikes.com/dolan-track-bikes/track-bikes/dolan-tc1-aluminium-track-bike-sugino-dd75-ffwd.html


Dolan TF4 Carbon Track Bike

Foto: ww.dolan-bikes.com

Najwyższy model roweru w ofercie Dolan; karbonowy, aerodynamiczny sprzęt, mający w swoich „palmares” wiele tytułów mistrzowskich, w tym Europy oraz świata. Poniżej wyciąg ze specyfikacji roweru:

– karbonowa rama z certyfikatem UCI,

– rama, mimo niższej wagi od poprzedniego modelu jest od niego o 18% sztywniejsza,

– karbonowy widelec z poprawionej aerodynamice,

– wyposażony w kierownicę 3T Scatto oraz koła Mavic,

– korba Sufino.

Cena ok 30 000 zł

Pełna specyfikacja na stronie producenta:

https://www.dolan-bikes.com/dolan-track-bikes/track-bikes/dolan-df4-carbon-track-bike-sg75-mavic.html


Cinelli Tipo Pista

Foto: www.cinelli.it

Cinelli w swojej ofercie rowerów posiada także rower uniwersalny: torowo-miejski. Jest to klasyczne ostre koło o charakterystyce zbliżonej do torowej. Podstawowa specyfikacja roweru:

– aluminiowa, wytrzymała rama roweru,

– karbonowy widelec,

– doskonały dla rozpoczynających swoją przygodę z ostrym kołem lub kolarstwem torowym,

– produkowany w czterech rozmiarach,

– wzmocnienie ze stali w widełkach tylnego koła.

Cena ok. 3500 zł

Pełna informacja na stronie producenta:

http://cinelli.it/en/prodotti/tipo-pista-en/


Cinelli Supercorsa Pista

Foto: www.cinelli.it

Klasycznym modelem roweru torowo – miejskiego, produkowanego przez Cinelli jest właśnie Supercorsa. Jest to stalowa wersja ramy, której historia sięga siedemdziesięciu lat. Model stworzony na początku lat pięćdziesiątych, którego produkcja trwa po dziś dzień. Podstawowa specyfikacja tego kultowego niemal roweru:

– sztywność, elastyczność i aerodynamika połączona z estetyką,

– rama na przestrzeni tylu lat zyskała tylko dwie modyfikacje: kolorystyczną, z dodanym logotypem oraz wstawiono jedyny element, poddany patentowi – wspornik suportu,

– waga tamy to 1780 g, zaś widelca 670 g,

– produkowana w rozmiarach od 49 do 61 cm,

– w zestawie koła Miche Pista.

Cena od 10 000 zł

Pełna informacja na stronie producenta:

http://cinelli.it/en/prodotti/supercorsa-pista-en/


Planet X Pro Carbon Track

Foto: www.planetx.co.uk

Planet X, producent rowerów w wersji raczej budżetowej, co nie znaczy, że słabej, w swojej ofercie ma dwa flagowe modele torowe. Pierwszym z nich jest właśnie Pro Carbon Track; rower z karbonową ramą, dedykowany jeździe torowej. Podstawowa specyfikacja roweru:

– rama wykonana z włókna węglowego Toray T700, sztywna i aerodynamiczna,

– zminimalizowany prześwit między ramą z oponami zmniejsza zawirowania powietrza,

– koła Gipiemme Pista K28,

– waga roweru 6,7 kg,

– Korba Stronglight,

– profilowane rury ramy oraz specjalne poszerzenie w części nad tylnym kołem zwiększają aerodynamikę.

Cena od 4000 zł

Pełna informacja dostępna na stronie producenta:

https://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXPCTB/planet-x-pro-carbon-track-sport-bike


Bianchi Pista Steel

www.bianchi.com

Gdy mówimy o klasyce rowerowej, automatycznie przed oczami pojawić się ten model roweru. Kolejna z kultowych wręcz propozycji, zbudowana na aluminiowej ramie. Wyciąg ze specyfikacji roweru:

– rower uniwersalny, jako ostre koło do jazdy miejskiej, oraz jako rower dla początkujących adeptów jazdy na torze,

– aluminiowa, podwójnie cieniowana rama, produkowana w ośmiu rozmiarach,

– rower wyposażony jest w hamulce Tektro,

– tylne koło typu „flip-flop”, pozwalające jechać na „ostro”, a po przełożeniu na drugą stronę na wolnobiegu.

Cena od 4000 zł

Pełna specyfikacja roweru na stronie producenta:

https://www.bianchi.com/global/bikes/bikes_detail.aspx?rangeIDMaster=416723&categoryIDMaster=416729&bikeIDMaster=417220


Bianchi Pista Sei Giornii

Foto: www.bianchi.com

Także lekko nawiązujący do klasyki rowerowej model roweru torowego włoskiego producenta. Pełniejsza specyfikacja roweru:

– aluminiowa rama o podwyższonej aerodynamice,

– karbonowy widelec,

– produkowany w ośmiu rozmiarach,

– wyposażony w jeden, przedni hamulec, co czyni rower uniwersalnym, jako miejski i torowy,

– zaprojektowany jako rower na dłuższe, niż sprinterskie dystanse, w tym sześciodniówki,

– waga roweru przekracza 8 kg, co czyni go stosunkowo ciężkim w swojej klasie,

– rower wyposażony w koła Alex Rims ATD 550 na piastach Joytech oraz na oponach Vittoria Zaffiro 25.

Cena od 5000 zł

Pełna specyfikacja na stronie producenta:

https://www.bianchi.com/global/bikes/bikes_detail.aspx?rangeIDMaster=416723&categoryIDMaster=416729&bikeIDMaster=417222